piątek, 8 maja 2015

Cytrynowa owsianka z zieloną herbatą

 W większości moje owsianki - może pomijając grejpfrutową - są dość ciężkie i słodkie. Najczęściej pojawia się w nich banan, czasem dodatkowo kakao, czy mleko kokosowe. Tym razem, chyba z uwagi na fakt, że temperatura zrobiła się już mocno wiosenno-letnia, naszła mnie ochota na coś bardziej lekkiego, ale jednocześnie pożywnego. Cytryna chodziła mi po głowie już od dłuższego i z całą pewnością pojawi się jeszcze w co najmniej jednym deserze. Z kolei połączenie z zieloną herbatą nadaje owsiance bardzo ciekawy i mało oczywisty smak - całość tworzy bardzo orzeźwiające i lekkie śniadanie. Jeśli jeszcze uda się je zjeść na słonecznym tarasie lub balkonie, niewiele już będzie brakować do pełni szczęścia :)

Cytrynowa owsianka z zieloną herbatą
Składniki na 1 porcję:

70 g płatków owsianych
skórka otarta z 1 cytryny
sok z połowy średniej cytryny
50 g jogurtu naturalnego
stewia (bądź inny słodzik)
1 łyżeczka zielonej herbaty

wartość energetyczna 1 porcji: ok. 330 kcal
B: 13,4 g T: 7,2 g W: 48 g

Zaparzyć herbatę: 1 łyżeczkę herbaty zalać ok. 1/4 szklanki gorącej wody, odstawić do zaparzenia. Następnie herbatą zalać płatki owsiane, sok z cytryny, skórkę z cytryny, jogurt naturalny i stewię, całość dokładnie wymieszać. Owsiankę odstawić na ok.30 minut, aż do całkowitego nasiąknięcia płatków.

7 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam tak cudacznej owsianki.

    OdpowiedzUsuń
  2. ooooo to coś nowego :) takiej jeszcze nie próbowałam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo interesujący pomysł, muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł na niebanalną owsiankę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Balkonu ani tarasu nie mam, ale taką owsiankę i tak bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka owsianka to coś dla mnie. Uwielbiam zieloną herbatę, ale jak dotąd używałam ją tylko do picia :) A pijam kilka kubków dziennie, najczęściej zaopatruję się w kawa-czy-herbata pl Mają bardzo duży wybór herbat, ciekawi mnie który gatunek najlepiej smakowałby w owsiance :D

    OdpowiedzUsuń