czwartek, 2 kwietnia 2015

Wielkanocna babka marchwiowo-cytrynowa

Dziś bez zbędnego owijania w bawełnę - babka to ciasto, które chyba najbardziej kojarzy się z wielkanocnym stołem, dlatego też nie mogło go zabraknąć na blogu. Klasyczne przepisy zawierają niestety spore ilości tłuszczu oraz oczywiście cukru, na szczęście udało się obejść te składniki i finalnie babka wyszła naprawdę smaczna :) 
Tym razem jako słodzik testowałam erytrol, który początkowo nie zachwycił mnie smakiem (za bardzo chyba przyzwyczaiłam się już do bardzo słodkiej stewii), natomiast do wypieków nadaje się idealnie, nie pozostawiając charakterystycznego dla stewii posmaku, który zniechęca wiele osób. Plusem jest również fakt, że ciasto nie wyszło zielone - ostatnim czasem używałam stewii w liściach, która zdecydowanie nie dodaje uroku potrawom ;)

Wielkanocna babka marchwiowo-cytrynowa
Składniki na dużą foremkę na babkę
(u mnie wyszła 1 średnia i 1 mała):

300 g kaszy jaglanej (lub mąki jaglanej)
400 g marchwi
150 g jogurtu naturalnego
4 jajka
sok z jednej dużej cytryny
skórka otarta z 1 cytryny
słodzik (u mnie 6 łyżek erytrolu)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

wartość energetyczna całości: ok. 1756 kcal
B: 114 g T: 38,3 g W: 245 g

Kaszę jaglaną zmielić na mąkę, marchew zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Do mąki dodać jajka, jogurt naturalny, skórkę startą z oparzonej cytryny oraz sok z cytryny, a także słodzik, całość wymieszać. Na koniec dodać startą marchew i proszek do pieczenia, ponownie wymieszać. Ciasto przelać do natłuszczonej foremki, piec około godziny w temperaturze 180 stopni.

2 komentarze:

  1. Wygląda niesamowicie :)
    Pozdrawiam,
    Fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. musze spróbowac :D zapraszam : http://silownia-swiatynia.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń