środa, 15 października 2014

Chlebek bananowy z czekoladą i orzechami

Co zrobić, gdy w przypływie emocji kupiło się banany, no bo przecież były w promocji, a teraz dogorywają w lodówce, no bo tak jakoś wyszło, że do niczego ich nie zużyliśmy? Odpowiedź jest prosta - chlebek bananowy :) Im bardziej dojrzałe banany tym chlebek wyjdzie lepszy - moje były już u kresu swojej wytrzymałości. Klasycznie chlebek robię tylko z kawałkami gorzkiej czekolady, ale jako że dostałam świeży zapas orzechów włoskich, uznałam, że świetnie wkomponują się w całość. 

Chlebek bananowy z czekoladą i orzechami
Składniki:

300 g (4 sztuki) bananów 
200 g (1,5 szklanki) mąki orkiszowej
1 jajko
60 g (2 duże łyżki) miodu
5 g (1 łyżeczka) sody
6 g (2 łyżeczki) cynamonu
2 g (1 łyżeczka) kardamonu
50 g gorzkiej czekolady
50 g (ok. 12 sztuk) orzechów włoskich

wartość kaloryczna: ok. 295 kcal/100g
B: 7g T: 9g W: 46g

Banany rozgnieść w misce, dodać mąkę, jajko, miód, przyprawy, dokładnie wymieszać. Czekoladę i orzechy posiekać, dodać do ciasta, ponownie wymieszać. Przełożyć do natłuszczonej foremki chlebowej, wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec przez 50 minut.

7 komentarzy:

  1. Wygląda zabójczo... dobrze! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam chlebki bananowe. Proponuję dodać jeszcze żurawiny..wtedy też jest pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chlebki bananowe uwielbiam, jeszcze nigdy nie robiłam pełnowymiarowego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepszy sposób na wykorzystanie bananów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam, minimalnie zmieniając oryginalny przepis. Wyszło naprawdę smacznie - nie jest tak wilgotny jak tradycyjne chlebki bananowe, ale czuć, że mąka orkiszowa nadała mu "zdrowszego" smaku :)
    Tutaj jest mój efekt: http://planeta-smaku.blogspot.com/2015/03/orkiszowy-chlebek-bananowy-z-czekolada.html

    Dzięki za inspirację!
    Pozdrawiam, Aneta :)

    OdpowiedzUsuń