niedziela, 22 czerwca 2014

Lekka sałatka z wędzonym łososiem i awokado


Dzisiejsza sałatka to idealna propozycja na lekką kolację, bądź lunch, można spokojnie zapakować ją na wynos i zjeść w pracy. Ponadto jej przygotowanie zajmuje dosłownie kilka minut, a wartości odżywcze jej składników mówią same za siebie :)
Przyznam szczerze, że długo nie mogłam przekonać się do jedzenia awokado, zaliczyłam kilka nieudanych podejść i pomimo zachwytu znajomych, jakoś nie potrafiłam docenić smaku tego owocu. Dopiero połączenie z wędzonym łososiem - w wersji pasty do kanapek, bądź tej sałatki, przypadło mi gustu do tego stopnia, że prawie zawsze mam je w domu. 

Awokado jest owocem o wysokiej wartości energetycznej, 100 g zawiera ok. 160 kcal (dla porównania 100 g banana zawiera ok.90 kcal, czyli prawie połowę mniej), charakteryzuje się także wysoką zawartością tłuszczu. Nie należy jednak unikać go w swojej diecie, ponieważ zawiera głównie tłuszcz jednonienasycony, który korzystnie wpływa na serce, obniża ciśnienie, a także poziom tzw. "złego cholesterolu". Ponadto awokado jest źródłem kwasu foliowego, magnezu oraz błonnika pokarmowego, a to tak naprawdę dopiero początek jego zalet :)
 

Składniki na jedną porcję:

garść rukoli bądź mixu sałat
50 g łososia wędzonego na zimno
jajko
1/4 awokado
1/2 pomidora

sos:
łyżka oliwy z oliwek
łyżka octu balsamicznego
sól, pieprz 

wartość energetyczna: ok. 370 kcal

Jajko ugotować na twardo. Sałatę umyć, wrzucić do miski. Pomidora, awokado i wystudzone jajko kroimy w kostkę, dodajemy do sałaty. Łososia dzielimy na mniejsze kawałki. Składniki sosu mieszamy w szklance, można dodać odrobinę wody, jeśli będzie za gęsty - polewamy sałatkę przed podaniem :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz